Zarządzanie punktem gastronomicznym, nawet stosunkowo niewielkim, to ogromne wyzwanie. Szczególnie dla osób, które są samodzielnymi przedsiębiorcami. Konieczne jest odpowiednie zarządzanie nie tylko personelem czy procesami, ale także finansami oraz relacjami z klientami. Skuteczne działania w tych zakresach są możliwe dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi. Umożliwiają one zebranie wszystkich niezbędnych informacji w jednym miejscu i znacznie skracają czas potrzebny na analizę ich. Odpowiednio skonfigurowany system może rejestrować nie tylko wszystkie przeprowadzone transakcje czy dostawy, ale także analizować wszystkie informacje dotyczące życia sklepu oraz generować raporty. Takie działanie pomaga określić mocne oraz słabe strony, a także wynieść gastronomię na wyższy poziom. Nowoczesne systemy POS posiadają takie funkcje i stanowią system obsługi sprzedaży.
Podstawowe funkcje systemu POS
Skrót POS pochodzi od angielskiej nazwy Point od Sale i jest to nic innego jak zestaw narzędzi informatycznych, które przeznaczone są do obsługi punktu usługowego lub sprzedażowego. W jego skład wchodzą zarówno urządzenia komputerowe jak i fiskalne, które posiadają odpowiednio dopasowane oprogramowanie, a także terminal płatniczy. System ten jest niezwykle elastyczny i może zostać dowolnie dopasowany pod konkretny biznes.
Choć podstawową funkcją jest po prostu umożliwienie przeprowadzenia transakcji kupna-sprzedaży, czyli zadanie podobne do tego, które ma system kasowy. Jednak nowoczesne systemy POS to coś więcej. Umożliwiają zebranie oraz analizę danych, a wszystko łączy się z centralną bazą informacji. Oznacza to, że menager lub osoba, która pomaga stworzyć strategię biznesową dla danego punktu ma łatwy dostęp do wszystkich niezbędnych danych.
Zalety korzystania z systemu POS
Prosta obsługa
Obsługa urządzenia jest intuicyjna. W przypadku, kiedy chcesz lepiej poznać system oraz dowiedzieć się więcej na temat jego funkcjonowania, możesz uzyskać dodatkowe szkolenie, w którym doświadczony pracownik poprowadzi Cię krok po kroku przez jego obsługę.
Większe zyski
Zastosowanie zintegrowanego systemu to przede wszystkim oszczędność czasu, a co za tym idzie oszczędność pieniędzy. Zintegrowany system pozwoli Ci lepiej zrozumieć biznes, przeanalizować wszystkie dane oraz dobrać najlepszą ścieżkę rozwoju oraz w razie potrzeby dokonać świadomych zmian.
Bezpieczeństwo
Dane przechowywane w systemie są szyfrowane, a co za tym idzie całkowicie bezpieczne. To rozwiązanie, które posiada odpowiednie certyfikaty oraz opiera się o najnowszą technologię.
Lepsza kontrola
System to twój punkt dowodzenia. Tutaj sprawdzisz nie tylko dane dotyczące przychodu, ale także stany magazynowe czy godziny pracy pracowników. Zobaczysz w jakich dniach czy godzinach sprawdza się najlepiej dany produkt, zobaczysz jaki jest trend oraz gdzie warto wprowadzić zmiany.
Kasa fiskalna w gastronomii – tylko ONLINE
W związku z nowymi wytycznymi, które obowiązują od 2021 roku, podatnicy, którzy świadczą usługi związane z wyżywieniem mają obowiązek rejestrowania sprzedaży na kasie fiskalnej ONLINE. Nie dostosowanie się do przepisów grozi karą grzywny. Zmiana sposobu fiskalizowania transakcji wskazuje trend, który obecnie obowiązuje. Większość usług przenoszonych jest do sieci. Dlatego system POS to przyszłość, która z pewnością zagości z czasem we wszystkich lokalach.
System POS – prosty przykład jak pomoże Ci w biznesie
Najlepszym dowodem jest pokazanie tego, jak działa on w praktyce i pokazanie tego działania na konkretnym przykładzie. Załóżmy, że prowadzisz restaurację w niewielkiej miejscowości, ale masz na wyposażeniu takie oprogramowanie. Obsługujesz klienta za pomocą systemu POS, który automatycznie sumuje i podaje Ci kwotę, którą klient musi zapłacić. Umożliwia Ci także zastosowanie zniżki w związku z posiadaniem karty stałego klienta. Dodatkowo Pan, który zjadł obiad może opłacić zamówienie za pomocą karty płatniczej lub gotówki. Może także dać Ci dodatkowy napiwek za miłą obsługę. Tyle jeżeli chodzi o samą płatność, jednak rola systemu na tym się nie kończy. System automatycznie sprawdza stany magazynowe oraz odejmuje to od zapasów. Poza tym, możesz przeanalizować jak idzie sprzedaż z podziałem na dni czy tygodnie, sprawdzić jaka potrawa jest najbardziej popularna, a która w ogóle nie zamawiana.
Dzięki takim informacjom możesz podejmować zdecydowanie lepsze decyzje biznesowe i sprawić, że Twój biznes wzniesie się na wyższy poziom.
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą audytu gastronomicznego!